Cum se simt, de fapt, oamenii care lucrează de acasă și ce așteptări are tânăra generație
Angajații și-ar dori implementarea unui sistem de lucru flexibil, remote. Posibilitatea de a lucra și în viitorul post-pandemic de acasă ar putea fi soluția pentru reducerea stresului, cel puțin pentru generațiile Millennials și Z, arată un studiu recent al Deloitte.
Studiul arată că aproape 70% dintre Millennials și 64% dintre exponenții Generației Z susțin că posibilitatea de a lucra de acasă în viitor ar scădea stresul.
Rezultatele studiului prezentat are la baza două sondaje: Primul, derulat în 43 de țări, înainte de apariția noului coronavirus, iar al doilea, în 13 țări, după declanșarea pandemiei.
A scăzut nivelul de stres în rândul angajaților
Aproape jumătate (48%) din generația Z și 44% dintre respondenții milenari din sondajul inițial au declarat că sunt stresați tot timpul sau de cele mai multe ori.
Dar, în cadrul celui de-al doilea sondaj, nivelurile de anxietate au scăzut cu opt puncte pentru ambele generații, de la 50% la 42% pentru Millennials și de la 52% la 44% pentru cei din Generația Z.
Un alt 27% dintre mileniali și 23% din generațiile Z au spus că lucrează mai puține ore, în timp ce unii (milenialii 8%, generația Z 5%) lucrează suplimentar, însă fără o creștere corespunzătoare a salariilor.
Banii – un factor de stres principal pentru millennials și generația Z
A avea suficienți bani pentru a plăti facturile este o cauză de stres majoră pentru mulți, dar este deosebit de acută pentru millennials și generația Z, care pun mare preț pe finanțe și carieră.
Din sondajul realizat înaintea pandemiei a reieșit că mai mult de 50% dintre millennials estimau o înrăutățire a situației lor financiare în anul care urma, iar ponderea acestora a crescut la 61% după răspândirea virusului.
În timp ce finanțele pe termen lung reprezintă o cauză principală a stresului, mai mult de jumătate din milenii și aproape jumătate din generațiile Z, economisesc bani și ar putea face față dacă ar primi în mod neașteptat o factură mare.
De asemenea, pandemia a adus un sentiment și mai puternic al responsabilității individuale, se arată în studiu. Aproape trei sferturi au spus că pandemia le-a făcut mai simpatizanți față de nevoile altora și că intenționează să ia măsuri pentru a avea un impact pozitiv asupra comunităților lor
Pandemia a schimbat concepția angajaților despre economie și afaceri
Criză provocată de pandemie i-a determinat pe oameni să pună mai mult preț pe economie și să își dorească să sprijine mai mult micii comercianți locali, arată studiul.
„Majoritatea respondenților au acordat companiilor și guvernelor note mari pentru răspunsurile lor la pandemie”, arată Deloitte, deși 80% consideră că guvernele și organizațiile de afaceri trebuie să facă eforturi mai mari pentru a proteja mediul.
„În plus față de cele de mai sus, dacă ne raportăm la faptul că două treimi dintre participanții la sondajul desfășurat după declanșarea pandemiei s-au declarat mulțumiți de rapiditatea și de maniera în care au acționat angajatorii lor ca răspuns la criza sanitară și la faptul că aproximativ 60% susțin că acest aspect i- a determinat să își dorească să rămână alături de angajatorii lor pe termen lung, se desprinde un fir conducător în discuția despre angajament în muncă la nivelul generației foarte tinere.
Iar acesta este modul în care companiile aleg să se aplece în mod autentic asupra preocupărilor angajaților și grija pentru bunăstarea lor este manifestată practic, nu doar declarativ”, a declarat Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.